Fabuła i Historia

Gothic I

Królestwo Myrthany zjednoczone pod berłem króla Rhobara II. Podczas długich lat swego panowania Rhobar zdołał pokonać wszystkich wrogów królestwa oprócz jednego… Wojna z Orkami była niezwykle kosztowna, a cenę za nią miała ponieść niewielka grupa skazańców. Król potrzebował mieczy i tarcz dla swego wojska, toteż każdy przestępca, niezależnie od występku, jaki popełnił zmuszany był do prac w kopalniach rudy w Khorinis. Aby uniemożliwić im ucieczkę król wysłał swych najpotężniejszych magów, aby ci otoczyli całą dolinę magiczną barierą, a ja byłem jednym z nich. Niespodziewanie coś zakłóciło delikatną strukturę zaklęcia i zostaliśmy uwięzieni przez nasze własne dzieło. Więźniowie błyskawicznie wykorzystali moment konsternacji. Khorinis wraz ze wszystkimi swoimi kopalniami znajdowała się w rękach więźniów. Król nie miał wyboru, musiał negocjować, potrzebował rudy. Miesiąc po miesiącu król dostarczał więźniom wszystkiego, czego potrzebowali. Miesiąc po miesiącu otrzymywał od nich ładunek cennej rudy. Aż do dziś, na skraj urwiska sprowadzono kolejnego więźnia. Nie wiedział, co go czeka, a to właśnie on miał wszystko odmienić."

Gothic II

Jeden człowiek odmienił losy wielu setek, ale zapłacił za to wysoką cenę. Pokonał Śniącego i zniszczył barierę. Ale gdy innym udało się uciec on został pogrzebany pod ziemią. To ja wysłałem go do walki ze Śniącym, to ja sprowadzę go z powrotem. Jest słaby i wiele zapomniał, ale żyje. POWRÓCIŁO"

Król Rhobar siedział samotnie w sali tronowej pogrążony w myślach. W ręku trzymał bryłkę rudy.

"Przez wiele lat budowałem ten kraj. Nie pozwolę żeby byle garstka orków zrujnowała dorobek mojego życia. Skoro bariera upadła…, ale jak to możliwe… Kto jest na tyle głupi i tak potężny, że udało mu się ją zniszczyć. Nawet magom nie udało się jej… Nie ma czasu!!! Trzeba działać!!! Z każdą chwilą tracę swoje królestwo!!!"

Po czym wstał i zawołał - "Wezwać Lorda Hagena!!!"

Kiedy Lord Hagen dowódca królewskich Paladynów stawił się przed tronem ujrzał króla stojącego przy oknie, który powiedział takie słowa:

"Z każdym dniem tracę królestwo! Hordy orków są coraz większe! A ruda przepadła! Nie ma nadziei… Jedyne, co możemy zrobić to spróbować odzyskać to, co straciliśmy. Przejmij dowództwo nad ostatnim okrętem zacumowanym w porcie, zbierz załogę i płyń do Khorinis. Przywieź ze sobą tyle rudy ile zdołasz wydobyć. Spiesz się! W tobie jedyna nadzieja!!!"

Po czym zaszlochał z rozpaczy...

Gothic III

Po długiej walce, ludzkie królestwo Myrtany przegrało wojnę z orkowym najeźdzcą. Król zginął, kiedy zaczęło się oblężenie stolicy. Krążą plotki, że nie żyje, ale jego ciała nie odnaleziono…

Orkowie trzymają w żelaznym ścisku najważniejsze miasta i drogi. Jednak zamiast wypleni stamtąd ludzkośc, zadowalają się kontrolą nad jej ziemiami. Częśc ich potężnej armii zajęła mało strategiczne punkty i zaczęła niszczenie świątyń. Nikt nie zna powodu tego dziwacznego zachowania.

W całym królestwie ludnośc powstaje przeciwko okupantowi; na mokradłach Myrtany wciąż istnieją ludzkie fortece i działają niewielkie, zbrojne grupy. Rebelianci nie współpracują ze sobą w żaden sposób, a ich przywódcy walczą między sobą o tron upadłego królestwa.

W tych ciężkich czasach na kontynencie pojawił się bezimienny podróżnik, którego czyny zadecydują o losie królestwa. Ty jesteś tym podróżnikiem…

 

 

MENU

WIZYT NA STRONIE